امام صادق علیه السلام فرمود:

« سرور من! غیبت تو مصیبتی جانکاه بر سراسر هستی‌ام فرو ریخته که هرگز آرامش نمی‌یابم.»

روزگار رهایی 225

 

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:

« صاحب این امر (غیبت) تنها و یگانه و غریب است . »      

مکیال المکارم ج1- 129

 

امام حسین علیه السلام  فرمود:

« شناخت خدا این است که اهل هر زمانی امام خود را که باید از او فرمان برند بشناسد.»

الکافی ج1- 271

 

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:

« پدرومادرم فدای گروهی باد که اسامی آنها (یاران حضرت مهدی) در آسمان شناخته شده است و در زمین ناشناخته هستند.»               

روزگار رهایی ص 414

 

رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:

« مهدی امت من شبیه‌ترین مردم به من از جهت شمایل و گفتار و کردار است.»

مکیال المکارم ج 1 ص47

 

حضرت ولیعصرعجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود:

«من آخرین وصی هستم و خداوند به واسطه من بلا را از خاندان و شیعیانم دور می‌سازد.»

(الغیبه ص246)

 

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود :

« من مایه امان اهل زمینم ، چنانکه ستارگان مایه امان اهل آسمانند.» 

بحارالانوار ج78 ص380

 

امام جواد علیه السلام  فرمود :

« تحقیقاً قائم از ماست‌، او همان مهدی است که انتظار او در زمان غیبت و اطاعتش در زمان ظهور واجب است.»            

 (مکیال المکارم ج2 ص 152)

 

امام کاظم علیه السلام  فرمود :

« او تنها و غریب و رانده شده است که غایب از اهلش می‌باشد و خونخواه پدرش می‌باشد.»             

 (مکیال المکارم ج1 ص 139)

 

امام صادق علیه السلام   فرمود:

« او (مهدی) از ذریه قریش و والاترین و گرامیترین بنی هاشم و تنها بازمانده ابراهیم خلیل است.»

روزگار رهایی ص81

 

امام صادق علیه السلام  فرمود:

« در او (مهدی) نشانه‌ای از یونس است و آن بازگشت بعد از غیبت در سن جوانی است در حالی که سن او بالاتر رفته است.»     

روزگار رهایی ص273