با سیرت انقلابی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که ستم و بیداد ریشه کن شود و عدالت رخ نماید و امنیتی همه جانبه - که لازمه رشد و کمال همه جانبه است - حاکم گردد. چنانکه در خبری از امام صادق علیه السلام ویژگیهای دولت آن حضرت چنین آمده است:

 هنگامی که قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کند، به عدل حکم نماید و در روزگار او بیداد تماما نابود گردد و راهها امن شود و زمین برکات خود را آشکار سازد و هر حقی به صاحبش برگردانده شود و هیچ پیرو دینی نماند، مگر آنکه به اسلام درآید و با ایمان شناخته شود، نشنیده ای که خدای سبحان می فرماید: هر که (و هر چه) در آسمانها و زمین است، خواه و ناخواه او را گردن نهاده است، و همه به سوی او باز گردانده می شوند (آل عمران، 83)

و (مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در میان مردم به روش داوود و محمد صلی الله علیه وآله وسلم  حکم کند. آن هنگام زمین گنجهای خود ر آشکار سازد و برکاتش را ابراز دارد و همگان چنان بی نیاز شوند که چون کسی بخواهد صدقه ای دهد و بخشش نماید، مستحقی نیابد.

 

(بحارالانوار ج 52 صص339-338)

 

 بدین ترتیب با ظهور دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و تحولی اساسی، همه آرمانهای اصلاحی بشر تحقق می یابد. عدالت تماما طلوع می کند، بیداد بکلی غروب می نماید، امنیت در همه وجوهش بر سر مردمان سایه می افکند، دیانت حکومت می یابد، برکات تماما آشکار می گردد و همگان بی نیاز می شوند.

 در پهنه تاریخ، پیوسته آرمان مصلحان این بوده است که شر و بدی را پس زنند و خیر و نیکی را میدان دار نمایند، مردمان را از بندگی غیر خدا خارج سازند و به بندگی خدا سیر دهند و روابط اقتصادی و اجتماعی را به سامانی آرمانی درآورند و امنیتی همه جانبه برای شکوفا شدن استعدادهای آدمی فراهم سازند. با بر پایی دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این آرمانهای اصلاحی که یادش نیز شور آفرین و تحرک زاست، محقق می شود. از امیر مومنان علیه السلام در توصیف دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف چنین نقل شده است:

 

بدی از بین می رود و نیکی برقرار می ماند، و زنا از بین می رود و ربا محو می شود و مردم به عبادات و شرع و دینداری و نماز با جماعت روی می کنند و عمرها طولانی می گردد و امانتها ادا می شود و درختان پربار می شوند و برکتها چند برابر می گردد و بدان نابود می شوند و نیکان برقرار می مانند.

منتخب الاثر، ص474

برگرفته ازکتاب دولت مهدی ، سیرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

پشت این همهمه ها، دشت سکوتی داریم        پشت این خاک زمینی، ملکوتی داریم